14 Kasım 2009 Cumartesi

The Faceless - Akeldama














Tür: Teknik Progresif Death Metal
Yıl: 2006

Prog. Death dünyasında , en hızlı sıçrama yaratan albüm bu olsa gerek. Faceless , 2006 da yayınladığı bu debut albümüyle bir ün kazandı ki sormayın. Artık (ilah) Cynic ile birlikte turlara çıkar oldu. Ki bu kazandığı ün , özellikle amerikada deathcore cu salak genç kitlesidnen ibaret. Haliyle bu cynic le birlikte olan turnelerinde cynic için "öööğrr ne sıkıcı grup " gibi yorumlar  yapmışlar. Kafanızı kırarım , adam olun diyor ; normal yazım formatıma geri dönüyorum...

 Özellikleri de sıralicak olursam ;
  • Hem çok sert , hem de sanatsal. Cidden sanatsal. Progressive'liği hakkını vererek yapıyorlar. Elektronik ögeler bile var. Klavye'de var aslında da line-up kısmında göremedim bir türlü , yerine göre çok güzel oturtulmuş keman eketleri filan. İyidir...
  • Bir çok türün karması gibi bir şey aslında. Güzel bir harmanlama yapmışlar.
  • Albümle aynı adı taşıyan parçanın geneli enstrümantal olsa da , şarkının başında vocoder ile elektronikleştirilmiş vokal var. Cynic , cynic diyip  duruyorum da , cidden cynic'te sevdiğimden dolayı , burda da pek bi sevdim , ayrı bir anlam kazandı. 
Kadro olayı da şöyle;
  • Aslında elemanların çoğu , pek bilindik isimler değil. Kurucu üyelerin çoğunun ilk profesyonel grubu.
  • Enteresan olarak , bu albümde , 4 farklı davulcuyla çalışmışlar. Ben pek bir fark hissedemedim aslında. Hepsi hakkını çok iyi vermiş.
  • Vokal olayları , bir clean , yerine göre scream atan vokal ve bir de ayı yavrusu bir brutal vokalistten oluyor.
  • Gitarlar sweep atmayı ve ciyaklatmayı pek seviyor. Onun dışında pek özel bir şey gelmiyor aklıma söylemelik. Çok iyiler. O kadar...
  • Bass gene o kadar arkada değil , yer yer öne çıkarmışlar ama bass ve öne çıkması konusunda master degree albümler de önericem ileride , onun yanında bu bir hiç.
Bu albümü , technical progressive dinleyicileri için dinlenmesi şart olan bir albüm. Çok iyi işler çıkardı elemanlar. Ama ikinci albüm bana göre pek süper olmadı. Daha hayvani , çok az şarkısında progressive lik var. Basit bir brutal death metal grubuna dönme sinyalleri veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder